سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسابقه کتابخوانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» تا 10

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هادی آشتیانی درباره ضرورت برگزاری مسابقه‌ کتابخوانی «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: از مجموع مضامین آیات قرآن کریم و روایات اسلامی و معارف دینی چنین بر می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر در راستای نیل به کمال برای هر انسانی ضرورت دارد و همه آحاد جامعه اعم از دولتمردان و عموم مردم را شامل می شود. به این جهت است که حضرت امام محمد باقر(ع) می فرمایند:‌ "امر به معروف و نهی از منکر واجب عظیم و بزرگی است که پابرجایی سایر واجبات به آن بستگی دارد".

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره اهداف برگزاری این مسابقه کتابخوانی گفت: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف(نیکی‌ها) و زدوده شدن منکر(زشتی‌ها) است. همچنین این واجب مهم؛ نقش بازدارندگی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را ایفا می کند و ضمن حفظ و ارتقای سلامت فردی و سلامت اجتماعی؛ از گسترش ناهنجاری ها و آسیب های گناه و فساد جلوگیری می‌کند.

وی افزود: برای نیل به این اهداف، باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه‌های عملی و فرهنگی باشیم. لذا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای وظایف ذاتی خود بر آن شد تا با بسترسازی فرهنگی این واجب فراموش شده و از طریق برگزاری مسابقه کتابخوانی، به سهم خود ادای تکلیف نماید. بدین منظور و با هدف هم افزایی بین نهادهای فرهنگ‌ساز کشور، این مهم با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت کتاب «فرهنگ مختصر امر به معروف و نهی از منکر» در حال اجرا می باشد.

آشتیانی همچنین درباره میزان و نحوه مشارکت نهاد در برگزاری این مسابقه گفت: تامین منبع مسابقه(نسخه چاپی و پی دی اف) توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است. حسب برنامه‌ریزی صورت گرفته بین 3 تا 7 نسخه از کتاب مذکور، متناسب با درجه کتابخانه‌ها برای تمام کتابخانه‌های تحت پوشش ارسال شده است. همچنین فایل پی دی اف آن از طریق سایت مسابقه به آدرس www.samakpl.ir در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. جوایز ارزنده ای نیز با مشارکت ستاد امر به معروف برای این مسابقه درنظر گرفته شده است که 12 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 24 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 313 کارت هدیه نقدی (به ارزش یک میلیون ریال) از جمله آن است.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور میزان مشارکت در این مسابقه را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: به حمدلله استقبال خوبی از مسابقه شده و تا تاریخ 26 بهمن بیش از 30 هزار نفر در مسابقه شرکت کرده‌اند و نوید خوبی در خصوص مطالعه این کتاب و ترویج مباحث آن است. با توجه به استقبال صورت گرفته و درخواست‌های مخاطبان محترم، این مسابقه تا تاریخ 10 اسفند تمدید شده است.

هادی آشتیانی در ادامه گفت: امیدوارم با همدلی، همکاری و مجاهدت همه‌ی خادمان فرهنگ، روز به روز شاهد جدی‌تر شدن نقش عنصر گرانبهای کتاب در زندگی مردم مؤمن و شریف ایران اسلامی و ترویج شعائر دینی باشیم.




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 98/12/1 | 12:55 عصر | نویسنده : خانم صفی | نظر

  • paper | خرید بک لینک | بک لینک